V kategórii Doprava a logistika sa najatraktívnejším zamestnávateľom
roku 2020 stala firma Zásielkovňa, na 2. priečke sa umiestnila
Železničná spoločnosť Slovensko a na 3. podnik Cargo-partner SR.
V rámci kategórie IT a telekomunikácie je víťazom ankety
kyberbezpečnostná firma ESET, druhým je Slovak Telekom a na 3. mieste je
spoločnosť Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia.
Víťazom ankety v kategórii Nemocnice a zdravotná starostlivosť je sieť
AGEL, na 2. mieste je sieť lekární Dr. Max a na 3. priečke je ProCare
a Svet zdravia.
Kategórii Obchod a služby dominovala spoločnosť Lidl Slovenská
republika, na 2. mieste je Kaufland Slovenská republika a treticu
uzatvára Tesco Stores SR.
V štátnej a verejnej správe je najatraktívnejším zamestnávateľom
vlaňajška Bratislavská vodárenská spoločnosť. Na 2. priečke sa
umiestnilo Hlavné mesto SR Bratislava.
V rámci stavebníctva je podľa hlasujúcich ľudí najlepším zamestnávateľom YIT Slovakia, na 2. mieste je STRABAG, na 3. Doprastav.
V kategórii Výroba a priemysel sa na 1. priečke umiestnili Slovenské
elektrárne, 2. miesto obsadil Slovnaft a na 3. mieste je spoločnosť
Východoslovenská energetika Holding.
V cestovnom ruchu, gastre a hotelierstve je víťazom sieť reštaurácií
McDonald's Slovakia, po nej nasleduje Burger King a treticu uzatvára
spoločnosť SOREA.
Segmentu bankovníctva, financií a poisťovníctva dominovala Slovenská
sporiteľňa, nasledovala ju VÚB banka a na 3. mieste je spoločnosť Swiss
Re.
V poslednej kategórii, ktorá sa týkala centier zdieľaných služieb, je
víťazom Uniqua Group Service Center Slovakia, nasleduje ju Henkel
Slovensko – Centrum zdieľaných služieb Bratislava a treticu uzavrela
spoločnosť IBM.
Na ankete sa v ročníku 2020 zúčastnil rekordný počet ľudí, hlasovalo ich
viac ako 78.000. Nominovaných bolo 237 spoločností. Pandémia nového
koronavírusu pozmenila dôvody výberu najatraktívnejšieho zamestnávateľa.
Najdôležitejším faktorom pre respondentov bol dobrý kolektív a ľudia,
potom dobré meno spoločnosti, pracovná istota, dlhodobá tradícia firmy,
kvalitné služby a produkty a silná a známa značka. Najväčšia vzorka
hlasujúcich bola vo veku 35 až 49 rokov. Spomedzi krajov hlasovalo
najviac ľudí z Bratislavy a okolia, Nitrianskeho a Košického kraja.